Ninebot garantiinformation

BEGRÄNSAD PRODUKTGARANTI

Panmi garanterar den ursprungliga köparen att produkten ska vara fri från defekter ('Begränsad produktgaranti'). Panmi och dess auktoriserade återförsäljare ansvarar inte för skada som uppstår genom att konsumenten inte följer de medföljande instruktionerna för användning av produkten. Denna begränsade produktgaranti gäller för alla produkter som köps från Panmi och dess auktoriserade återförsäljare i 12 månader från datumet för mottagandet av leverans ('Begränsad produktgarantiperiod'). "Segway-Ninebot"-märkta produkter köpta från en auktoriserad återförsäljare har en 12-månaders garantiperiod från datumet för mottagandet av leveransen.

Våra varor kommer med garantier som inte kan uteslutas enligt den australiensiska konsumentlagen. Du har rätt till en ersättning eller återbetalning för ett större fel och kompensation för alla andra rimligen förutsebara förluster eller skador. Du har också rätt att få varan reparerad eller utbytt om varan inte håller god kvalitet och felet inte innebär ett större fel. Denna begränsade produktgaranti ger ytterligare skydd och är den föredragna metoden för att hjälpa kunder eftersom vi har optimerat den för att vara en mer strukturerad och effektiv metod för att lösa eventuella problem, med förbehåll för villkoren och undantagen nedan.

TÄCKNING OCH ANVÄNDNING

Om ett hårdvarufel upptäcks som omfattas av ett giltigt krav som lämnats in till den auktoriserade återförsäljaren inom den begränsade produktgarantiperioden, kommer vi antingen: 

  • Reparera produkten utan kostnad för den ursprungliga köparen, med hjälp av nya eller renoverade reservdelar; eller
  • Byt ut produkten mot en ny eller renoverad produkt; eller återbetala produkten.
EXKLUSIONER OCH BEGRÄNSNINGAR

Denna begränsade produktgaranti gäller inte för skador som orsakats under följande omständigheter:

  1. Skada orsakad av naturen eller Guds handlingar, till exempel blixtnedslag, cykloner och liknande.
  2. Oaktsamhet eller felaktig användning av produkten.
  3. Kommersiell användning av produkten.
  4. Otillåtna ändringar av någon del av produkten.
  5. Skada orsakad av användning med icke-Segway-Ninebot-produkter.
  6. Skada orsakad av vårdslöshet, olycka, missbruk, missbruk, översvämning, brand, jordbävning eller andra yttre orsaker.
  7. Skada orsakad av användning av produkten utanför den tillåtna eller avsedda användningen som beskrivs av tillverkarens instruktioner från Segway-Ninebot eller med felaktig spänning eller strömförsörjning
  8. Skada orsakad av service av produkten (inklusive uppgraderingar och expansioner) utförd av någon som inte är auktoriserad av Panmi att utföra sådana tjänster; eller 
  9. Skada orsakad av naturligt slitage.