Alla kvalitetsrelaterade defekter på varor som säljs direkt av KUGOO eller KUGOOs auktoriserade återförsäljare täcks av en omfattande garanti, från och med inköpsdatumet (se överst på sidan för din produkts garantitidslinje).
När du har tagit emot produkten och hittat kvalitetsproblem, vänligen meddela oss inom 3 dagar för hela beloppet kommer att återbetalas när vårt företag tar emot och bekräftar det. Om mer än 3 dagar kommer vi att hantera det som vanligt kvalitetsproblem. Tiden beräknas utifrån den faktiska logistikinformationsleveransen som 3 arbetsdagar.
Process:
● Köparen måste tillhandahålla tillräckliga bevis på köpet.
● KUGOO måste dokumentera vad som händer när köpare felsöker produkten.
● Den defekta artikelns serienummer och/eller synliga bevis som visar defekten krävs.
● Det kan bli nödvändigt att returnera en vara för kvalitetskontroll.
● För defekta varor som KUGOO måste ha returnerat, upphör garantierna för dessa ersättningar om fel vara returneras till KUGOO eller om den defekta varan inte returneras.
● Du måste inkludera din defekta produkt i originalförpackningen eller återförsäljarens godkända förpackning.
● Kugoo erbjuder självreparationsgaranti vilket innebär att om det uppstår ett problem så skickar vi den nya delen med enkla instruktioner om hur man fixar det. Vi kan ge ytterligare instruktioner om det uppstår problem.
Giltigt köpbevis:
● Ordernummer från onlineköp gjorda via KUGOO eller KUGOOs auktoriserade återförsäljare.
● Inköpskvitto, din begränsade garanti och berättigade garantianspråk.
● Daterat försäljningskvitto från en auktoriserad KUGOO återförsäljare som visar en beskrivning av produkten tillsammans med dess pris.
Observera att mer än en typ av köpbevis kan krävas för att behandla ett garantianspråk (såsom kvitto på pengaöverföring och bekräftelse på att adressobjektet ursprungligen skickades till). Garantianspråk för produktdefekter löper ut sin ursprungliga garantitid efter att ett garantianspråk har öppnats. Det är inte möjligt att behandla ett garantianspråk för varor som har löpt ut sin ursprungliga garantitidsfrist för garantianspråksbegäran, beroende på vilket som är längst.
GARANTIEN SKA Ogiltigförklaras OCH ALLA RÄTTIGHETER FRÅN DEN SKA FÖRLORAS I FÖLJANDE SITUATIONER:
●Produkten har inte kommersialiserats av KUGOO eller någon av dess auktoriserade återförsäljare.
●Produkten har modifierats eller reparerats av obehöriga tekniker eller/och genom att använda felaktig, modifierad eller ooriginell utrustning/tillbehör.
●Produkten har drabbats av olyckor eller skador orsakade av yttre faktorer, atmosfäriska förhållanden eller andra sådana händelser.
●Felna orsakas av smuts, föroreningar, vatten, främmande kroppar etc., där tillämpligt.
●Produkten användes i regn och/eller kördes genom en vattenmassa med ett djup större än 4 cm.
●Produkt- eller delaridentifikationsserier / koder / märken etc. som är raderade/oläsliga, märkta eller präglade, tillverkade för olika ändamål. Reservdelar eller originaldelar visar bucklor, mekaniska stötar, termiska eller andra frakturer, sprickor, etc. inte kan hänföras till dem.
●Skada och defekter på grund av felaktig hantering och transport gjord av köparen.
●Ändrar produktens ursprungliga skick på grund av naturliga påverkan (korrosion, kondens, etc.) på grund av felaktiga lagringsförhållanden.
●Produkten har inte använts enligt villkoren i användarmanualen. – länk Produktens fel orsakas av skadegörelse eller liknande orsaker.
●Garantitiden har löpt ut.
Support:
För teknisk support kontakta KUGOO direkt på support@kugoo.eu.
Klicka här för att ladda ner KUGOOs eftermarknadspolicy