Himo garantiinformation

HIMO ger en pålitlig garanti som behandlas på ett så problemfritt sätt som möjligt. Se tabellen nedan för garantitidslinjer för olika produkter, eftersom garantiperioderna skiljer sig åt beroende på modell.

Varje återförsäljare är skyldig att erbjuda ett garantibevis. Om din HIMO-produkt har ett garantirelaterat problem måste du behålla det ursprungliga inköpskvittot, din begränsade garanti och kvalificerade garantianspråk för att verifiera din garantiberättigande.

Garantianspråk för kvalitetsrelaterade problem

Alla kvalitetsrelaterade defekter på varor som säljs direkt av HIMO eller HIMOs auktoriserade återförsäljare täcks av en omfattande garanti från och med inköpsdatumet (se överst på sidan för din produkts garantitidslinje).

Process: 

  • Köparen måste tillhandahålla tillräckliga bevis på köpet.
  • HIMO måste dokumentera vad som händer när köpare felsöker produkten.
  • Den defekta artikelns serienummer och/eller synliga bevis som visar defekten krävs.
  • Det kan bli nödvändigt att returnera en vara för kvalitetskontroll.
  • För defekta varor som HIMO måste ha returnerat, upphör garantierna för dessa ersättningar om fel vara returneras till HIMO eller om den defekta varan inte returneras.
  • Du måste inkludera din defekta produkt i originalförpackningen eller återförsäljarens godkända förpackning.

Giltigt köpbevis: 

  • Beställningsnummer från onlineköp gjorda via HIMO eller HIMOs auktoriserade återförsäljare.
  • Kvitto, din begränsade garanti och berättigade garantianspråk.
  • Daterat försäljningskvitto från en auktoriserad HIMO-återförsäljare som visar en beskrivning av produkten tillsammans med dess pris.

Observera att mer än en typ av köpbevis kan krävas för att behandla ett garantianspråk (såsom kvitto på pengaöverföring och bekräftelse på att adressobjektet ursprungligen skickades till). Garantianspråk för produktdefekter löper ut sin ursprungliga garantitid efter att ett garantianspråk har öppnats. Det är inte möjligt att behandla ett garantianspråk för varor som har löpt ut sin ursprungliga garantitidsfrist för garantianspråksbegäran, beroende på vilket som är längst.

GARANTIN SKA Ogiltigförklaras OCH ALLA RÄTTIGHETER FRÅN DEN SKA FÖRLORAS I FÖLJANDE SITUATIONER:

  • Produkten har inte kommersialiserats av HIMO eller någon av dess auktoriserade återförsäljare.
  • Produkten har modifierats eller reparerats av obehöriga tekniker eller/och genom att använda felaktig, modifierad eller ooriginell utrustning/tillbehör.
  • Produkten har drabbats av olyckor eller skador orsakade av yttre faktorer, atmosfäriska förhållanden eller andra sådana händelser.
  • Fel orsakas av smuts, föroreningar, vatten, främmande kroppar etc., där tillämpligt.
  • Produkten användes i regn och/eller kördes genom en vattenmassa med ett djup större än 4 cm.
  • Produkt- eller delaridentifikationsserier / koder / märken etc. som är raderade/oläsliga, märkta eller präglade, tillverkade för olika ändamål. Reservdelar eller originaldelar visar bucklor, mekaniska stötar, termiska eller andra frakturer, sprickor, etc. inte kan hänföras till dem.
  • Skada och defekter på grund av felaktig hantering och transport gjord av köparen.
  • Ändringar av produktens ursprungliga tillstånd genom naturlig påverkan (korrosion, kondens, etc.) på grund av felaktiga lagringsförhållanden.
  • Produkten har inte använts enligt villkoren i användarmanualen. – länk Produktens fel orsakas av skadegörelse eller liknande orsaker.
  • Garantitiden har löpt ut.

Support: 

För teknisk support, kontakta återförsäljaren eller onlinebutiken där du köpte skotern.

Om du inte kan komma i kontakt med återförsäljaren där du köpte skotern kan du kontakta oss direkt på support@HIMO-tech.eu.