Avkoda myter om elcyklar
Elcyklar och elskotrar är den nya framtiden när perioder och epoker förändras. Det är på väg att ta sig an nya svårigheter eftersom både användningen och produktionen av elfordon fortsätter att expandera. Marknaden för elfordon expanderar på grund av stigande bränslepriser, tillståndet i världsekonomin och klimatförändringar.
För att möta denna utveckling förändras samhället till förmån för bättre miljövänliga lösningar. Tro på mytiskt material som har förvrängts för publiken är en av svårigheterna i förändringen av elfordonsövergången. Att förstå de övertygelser som ligger bakom dem är en av svårigheterna som en ärlig kund stöter på innan de köper ett elfordon.
E-cyklar är framtiden:
E-cyklar är här för att stanna och blir en allt viktigare faktor för att uppmuntra människor att använda cyklar. Även om vissa ryttare helt klart drar nytta av lite elektrisk assistans, finns det fortfarande vissa missuppfattningar om vad elcyklar erbjuder och de potentiella fördelarna de kan ge bland cyklister. Så låt oss undersöka sanningarna bakom ett dussin elcykelmissuppfattningar.
Elcyklar är ingen ny uppfinning, trots vad många tror. Sedan de första modellerna skapades i slutet av 1800-talet har de funnits i mer än 100 år. Trots deras senaste popularitetsökning fortsätter e-cyklar att missförstås av en stor del av befolkningen. Låt oss undersöka sanningen bakom de fem mest utbredda elcykelfelen i dagens blogg. Kontrollera cykel till jobbet
Myt 1: Eftersom elcyklar inte är designade för långa sträckor, hur kan de laddas?
Eftersom de är bekymrade över elbilens räckvidd och hur långt de kan gå, är folk vanligtvis tveksamma till att köpa elfordon. En annan fråga som många har är bristen på laddstationer. Men verkligheten är att de flesta människor bara åker mindre än 50 km per dag, så de behöver inte mer än 100 km räckvidd varje dag. Kontrollera FIIDO elcykel
Istället för att leta efter en offentlig laddstation kan de enkelt ladda hemma under hela natten för att ha fullt batteri för följande dag. Dessutom växer infrastrukturen för elcykelladdning kontinuerligt, därför kommer Indien snart att ha tillräckligt med infrastruktur för att stödja sin expanderande elbilsindustri.
Myt 2: Att cykla på en elcykel hjälper dig inte att komma i form.
Det första du ofta hör är att att använda en elcykel inte hjälper dig att komma i form, tappa kilon eller förbättra din konditionsträning. Moderna e-cyklar, å andra sidan, kallas tekniskt för "electric assist"-cyklar, så du behöver fortfarande trampa med benen; elmotorn tjänar bara till att hålla en högre hastighet.
Även om ditt träningspass inte är fullt så påfrestande som det skulle vara på en icke-elektrisk cykel, är variationerna i hälsokonsekvenserna inte så stora som du kan föreställa dig.
Myt 3: Elcyklar tappar snabbt sin kraft, vilket gör att du får en tung cykel.
Genom att begränsa hur långt du kan cykla med hjälp har mängden elkraft du väljer också en omedelbar inverkan på individuella åk, förutom att ha en inverkan på dina långsiktiga träningsmål. Räckvidden (sträckan) som elmotorn kan hjälpa dig att gå minskar när strömförbrukningen ökar. Men många e-cyklar är ganska kapabla till en assisterad räckvidd på 100 miles eller mer på lågeffektinställningar.
Att bestämma räckvidd är inte någon mystisk konst baserad på slump, tur och gissningar. De flesta moderna e-cyklar har exakta batterinivåmätare och till och med förväntade räckviddsindikatorer så att du kan avgöra exakt hur mycket kraft som finns kvar. Kontrollera cykel till arbetsschema
Du behöver inte vandra en mammut uppför kullarna om något går fel och du inser att du är helt slut på elektrisk energi. Med extra motorer och batterier tenderar de flesta e-cyklar att väga lite mer än sina motsvarigheter utan hjälp, men denna trend håller på att förändras.
Myt 4: Elcyklar är svåra att använda.
En e-cykel har utan tvekan några extra delar och komponenter, men under det hela är det fortfarande en cykel med beprövade delar och teknik som inte har förändrats på decennier. Om du kan hantera att flytta däck, ändra växlar och justera bromsar på en vanlig cykel, kan du fortfarande njuta av att göra detsamma på en elcykel.
Elcyklar är i hög grad en produkt av den moderna eran med all den omfattande och intuitiva design som det moderna livet prioriterar, även med de nyare teknikbitarna inblandade. Laddningsprocedurerna blir enklare och mer praktiska hela tiden. inkluderar stöd för smarta enheter eller mer sofistikerade tillvalsfunktioner, som inkorporering av pulsmätare.
Myt 5: Endast pensionärer kan använda e-cyklar.
Det visade sig att 17 % av människorna angav att de var mer benägna att köpa eller använda en e-cykel än de var föregående år, och 11 % angav att de inte längre cyklar ensamma med pedaldrivna cyklar. Den visade också att 8 % av människorna hade ägt en elcykel.
Ett stort antal tyder på att dessa inte bara är äldre människor. Den yngre demografin var mer entusiastisk över e-cyklar överlag, vilket är helt motsatsen till hur försäljningen initialt tenderade att gynna en äldre demografi som letade efter ny mobilitet.
Myt 6: Elcyklar är skrymmande och tunga.
Vi har redan nämnt att elcyklar inte behöver vara nämnvärt tyngre än konventionella cyklar, och flera tillverkare har integrerat teknik i sina e-cykelanvändargränssnitt på ett riktigt enkelt sätt. Men integrationen av batterier och motorer samt ramkonstruktion har nått den graden av design.
Myt 7: Elcyklar är för snabba och farliga
Båda elcyklar och konventionella cyklar har samma topphastighet. Genom designen kommer pedalhjälpen endast att hjälpa till att accelerera upp till en inställd hastighetsgräns. Efter det, precis som med konventionella cyklar, kommer det helt att bero på din benkraft. I själva verket kan många ivriga cyklister lätt cykla fortare än hastighetsgränsen för elcyklar. På grund av detta tillåter majoriteten av nationerna att elcyklar använder samma körfält som konventionella cyklar.